The plane carrying Japanese Admiral Amara is shot down. Seriously injured, Amara falls into the hands of a Chinese guerrilla warlord high in the mountains. Captain Matt Reardon and a small escort are assigned to take Commander Bert Thompson and a medical unit to locate and rescue Amara. The point is that the Admiral knows they?ve lost the war and is willing to discuss ways to hasten its end with the Americans.