In Santa Mira, California, many of Doctor Miles Bennell's patients accuse their loved ones of being impostors. The local psychiatrist, Doctor Kauffman, assures him that it is simply mass hysteria, but Miles discovers that the townspeople are being replaced by perfect duplicates who grow from pods. They are like normal people except for their lack of emotion. The pod people work together to spread more pods and replace the entire human race.