On his release from prison, Lester M. Gillis lands work as a henchman for Lou Rocca. Realising that Gillis is completely mad, Rocca turns him in to the police. His girlfriend, Sue Nelson, helps him escape from prison. Returning to Chicago, Gillis shoots Rocca and tries to rob a pharmacy, ending in an injury forcing him to seek treatment from the alcoholic Doc Saunders. As Gillis recovers, he meets fellow patient John Dillinger, who has had plastic surgery to alter his features and fingerprints.