Former naval officer Sam Martin earns a living in Key West (Florida) hiring his cabin cruiser to tourists. An arms seller named Hanagan hires his boat for a day trip, paying him an enormous sum to drop him off the coast of Havana, given that Cuba is legally off-limits because of the ongoing revolution. While in Cuba, Hanagan kills a policeman and a cab driver. Back home, questioned by the Coast Guard, Sam is stunned to hear of the two murders.