Sam Burton has two sons, Clint and Pacer. The latter's mother, Neddy, is a Kiowa Indian. The Burtons are worried about the new Kiowa chief, the war-loving Buffalo Horn. When a series of brutal Kiowa attacks makes war unavoidable, the other settlers wonder which side the Burtons will take. To prevent unnecessary killing, Pacer and Neddy visit the Kiowa camp. On their way back, Neddy is killed by Will Howard, whose family has been massacred by the Indians.