Reese, a rebellious former sergeant demoted for drunken behaviour, is sent back to his small, exhausted infantry squad which is unexpectedly ordered back to the front, to the Siegfried line. There they have to defend the area facing a German pillbox. They use various ruses to trick the enemy into thinking that they are a much larger force, until a German patrol discovers the truth.