Deputy Sheriff Walt Coogan is sent to New York City to extradite escaped killer James Ringerman. When Coogan arrives he is forced to wait by New York police detective Lieutenant McElroy because Ringerman is in hospital recovering from an overdose of LSD and cannot be moved until the doctors release him. Coogan tricks the hospital staff into handing Ringerman over to him, but the man escapes with the help of his girlfriend Linny.