Marshal Frank Patch has maintained law and order in the Western town of Cottonwood Springs for 20 years. But when he kills drunken Luke Mills in self-defence, the town leaders decide it's time for a change. The local newspaper editor, Andrew Oxley, demands his resignation. Patch not only refuses to quit, claiming that on hiring him the town had promised him the job for as long as he wanted, but humiliates Oxley so badly in front of his son Will that Oxley kills himself. Will swears revenge.