In the South during the Civil War, a student at Farnsworth Seminary for Young Ladies comes across injured Union Corporal John McBurney in the woods. Martha Farnsworth, the headmistress, treats his leg injury and locks him in his room. Realising that the only thing preventing him from being thrown into a Confederate jail is the women's goodwill, he sets about charming them while the women try to seduce him in different ways.