J. B. Books, an aging western gunfighter who returns to Carson City, is diagnosed by his local doctor as having terminal cancer and given two months to live. He boards at the house of widow Bond Rogers, whose son Gillom sees him as a hero. After a group of men try to kill him, a reporter wants to write a sensational biography of his "life and bloody times" and a dance-hall girl he once loved asks him to marry her, Books decides to go in a different way.