Turkish filmmaker Nuri Bulge Ceylan won the Palme d'Or at the Cannes Festival with this film, the tale of Aydin, a former actor, who runs a small hotel in central Anatolia helped by his young wife Nihal and his sister Necla. As winter progresses, the hotel becomes not only a refuge, but a place with no escape that fuels the bitterness.