One of the most suggestive surprises to come out of Hungarian cinema in recent years is this nocturnal, surrealist fable about the fauna that inhabits the metro in Budapest: ticket controllers pushed to the limit, serial killers, expert ticket skivers, and girls who look like fairies. Winner of the Youth Prize at the Cannes and Warsaw Festivals.