For 25 years in Santimamiñe, in Finaga, in Buzaga and, above all, in Aldaieta, findings have turned up new burial grounds of families of warriors armed with terrible fighting axes and double-edged swords, thereby completely changing everything we thought we knew about those dark years from the fall of the Roman Empire and the time of the Visigoths. The experts believe it is probable that in those years a Vasconia was created under Germanic and not Gothic influence, a Vasconia that spread the Basque language used by the Vascones to the western territories of Euskal Herria, today the Basque Autonomous Community.