The Argentinian filmmaker Martín Rejtman competed at the Locarno Festival with his latest film. Early one morning, 16 year-old Mariano finds a gun in his house and proceeds to shoot himself twice without giving it a second thought. He survives. Dos disparos (Two Shots Fired) is the tale of how Mariano and his family react to the situation.