The feature film debut of Franco Lolli, following several short films to have won awards at several festivals, was presented in the Critics' Week at Cannes. Ten year-old Eric finds himself almost overnight living with Gabriel, his father, who he barely knows. Maria Isabel, the woman Gabriel works for as a carpenter, decides to help and invites them both to the country to spend Christmas with her and her family. However, she fails to foresee all the consequences of taking the child under her wing.