The arrival to a small coastal village in Brazil of a researcher registering the sound of the trade winds and a surprise discovery take Shirley and Jeison on a journey that confronts them with the duel between life and death, loss and memory, the wind and the sea. A first film by Gabriel Mascaró, winner of a special mention at the Locarno Festival.