Based on one of the most surprising voyages of the 20th centuries, the astonishing expedition headed by the young and adventurous Thor Heyerdahl. A crossing of 8,000 kilometres on board the Kon-Tiki balsa wood raft to prove his bold theory: the first Polynesian settlers crossed the Pacific and came from South America, not from Asia.