In his Hollywood debut, Belgian filmmaker Michaël R. Roskam (Bullhead) adapts a novel by Dennis Lehane in a film starring Tom Hardy, Noomi Rapace and James Gandolfini in his last role for the cinema.The Drop takes an inside look at organized crime’s use of local New York City bars as money-laundering “drops”. When lonely Brooklyn bartender Bob Saginowski uncovers a drop of a different sort in the form of a battered pit bull puppy that he rescues from certain death, he comes into contact with Nadia, a mysterious woman hiding a dark past.