In a film dreamlike and visionary, a blend of reality and imagination, Abel Ferrara reconstructs the last day in the life of Pier Paolo Pasolini with frequent collaborator Willem Dafoe as the great poet and filmmaker. One day, one life. Rome, the night of November 2nd 1975, Pier Paolo Pasolini is murdered. Pasolini is the symbol of an art that's fighting against the power. His writings are scandalous, his films are persecuted by the censors, many people love him and many hate him. The day of his death, Pasolini spends his last hours with his beloved mother and later on with his dearest friends, and finally goes out into the night in his Alfa Romeo in search of adventure in the eternal city. Dawn, Pasolini is found dead on a beach in Ostia on the outskirts of the city. The film will compete at the forthcoming Venice Film Festival.