Produced by Angelina Jolie, this film won the Audience Award at the Sundance Festival and the Audience Award of the Panorama Section at the Berlinale. In Addis Ababa, lawyer Meaza Ashenafi has created a network providing support to poor women and children in need of legal aid. She is constantly harassed by the police and the authorities. Even so, she is bold enough to defend Hirut, a 14 year-old girl kidnapped and raped on her way home from school, who shoots her captors and escapes. Despite having acted in self-defence, Hirut may be sentenced to death.