From acclaimed director Diego Luna, a film which journeys from the struggles, resistance, and ultimate triumph faced by César Chávez to a personal view of the family man who risked his life for what he believed in, inspiring thousands of people along the way. César E. Chávez was a legendary figure in the 1960’s civil rights movement who fought for millions of American workers’ rights by staging the largest non-violent protest in United States history. Having been a farm worker himself, enduring the inhumane conditions suffered in the fields in exchange for minimal pay, he dedicated his life to providing a better future for the oppressed.