Mathieu Amalric directs and stars in this adaptation of a novel by Georges Simenon presented in the Un Certain Regard section of the Cannes Festival. A man and a woman, secretly in love, alone in a room. They desire each other, want each other, even bite each other. In the afterglow, they share a few sweet nothings. The man at least seems to believe they were nothing. Now under investigation by the police and the courts, Julien fails to find the words. "Life is different when you live it and when you go back over it after." What happened? What is he accused of?