The winning film of the Golden Bear at the Berlin Festival was this Chinese production directed by Yinan Diao. A coal mine worker is murdered and his mutilated body found hundreds of kilometres away. The investigation follows the trail of several suspects, but two officers die in the attempt to capture them and another is badly injured. Zhang Zili is forced to withdraw from the case and takes the job of security guard at a factory. Five years later the murders start again and Zhang Zili realises that all of the victims are related to a woman he finds himself falling in love with.