The greatest untold story of American counterculture is that of the Yosemite Valley rock climbers. For 50 years, Yosemite’s cliffs have drawn explorers and madmen to leave materialism behind and venture onto the high, lonesome granite. The characters of Yosemite carved out an “extreme bohemian” lifestyle, living as beatnik vagabonds, clashing with National Park authorities and pioneering the boldest climbs on Earth. The torch has been passed across generations of climbers; through rivalries, tragedies and triumphs, the art of climbing has exceeded imagination. This is the riveting tale of this bold tradition: half a century’s struggle against the laws of gravity -and the laws of the land. Screening in collaboration with Bilbao Mendi Film Festival.