We are in 2008. Young Jon is a mathematical whiz kid obsessed with numerical reasoning. He’s a genius whose schizophrenia has deprived him of a promising scientific career, so that he has to make do with a job in a photocopying shop. One night like many others, on leaving work, Jon and his best friend, David, head for a petrol station to buy drinks for a dinner with Andrea, a childhood friend of both and the girlfriend David is about to propose to. David goes into the shop while Jon waits for him in the car. Just then there is a robbery and David is hit by a bullet that leaves him in an irreversible coma. From then on Jon will stop taking his medication and, crippled by guilt, start looking for meaning in his friend’s murder. He investigates past robberies until finally finding a common mathematical pattern to them. Continuing with this logic, he comes to the conclusion that Nico, a 10 year-old boy, will be murdered in the same place.