In the late 40s, a family leaves the countryside and moves to Madrid with the hope of coming up in the world. But life in the city is cruel, full of hardships and letdowns. Manuel, the father, finds work in a forge, but the hard work is too much for him. Pepe, the elder son, dabbles in murky black market affairs. Manolo, the younger son, gets a job as a delivery boy and Tonia, the daughter, starts work as a maid.