It’s 1948 and the Cold War arrives in Chile. In the Congress, Senator Pablo Neruda accuses the government of betraying the Communist Party and is stripped of his parliamentary immunity by President González Videla. The prefect of Investigative Police Óscar Peluchonneau is instructed to arrest the poet.