Although Françoise and Henri have a happy marriage, he is caught having an affair by one of his wife’s friends. Furious that he cheated on her, Françoise moves into the Rue de l’Estrapade, a district of bohemian artists. There she succumbs to the charms of Robert, a young and down-at-the-heel existentialist musician strapped for cash.