Max, an ageing gangster, has come up with a master plan for a heist involving 50 million francs. His ex-girlfriend, who left him for Angelo, the head honcho of a rival gang, schemes to get her hands on the details of the plan and swipe the 50 million haul for herself. But Max is so discreet and impassive that it is impossible to get the information the easy way, so they decide to kidnap his sidekick and demand a ransom.