Documentary narrating the creative origins of the four chefs who have cultivated and developed the unique Baja California cuisine currently enjoying international recognition. The film journeys through the mind and soul of each chef, exploring the source of their inspiration to spawn a Mexican nouvelle cuisine which is rapidly becoming a worldwide gastronomic phenomenon.