Coming to Montreal from Manila to live with her grandmother, Maria struggles to adapt to the new environment. Alex, a young Afro-Colombian boy, is deported from the USA to Colombia only to find that his former district is now run by criminals. David leaves his town when his father dies to seek a better future in Mexico City. X500 follows the lives of these three teens in different American cities as they make their way along the same path of pain, migration and transformation.