Michael (30) is a mechanic who claims to have experienced a divine revelation in the desert. But far from believing him, the locals treat him like the village madman. One afternoon he learns that a childhood friend has had an accident in a distant town. Michael decides to leave everything he has to set out on a barefoot pilgrimage and cure him with a miracle. His walk begins to attract the attention of people exploited by the mining companies and drug addicts, who see him as a Christ capable of alleviating the harsh reality of the Chilean desert.