A rainy morning. Six armed men hold up the central branch of a bank in Valencia. What was supposed to be an easy, cut-and-dried affair soon gets complicated when the branch manager reveals a secret hidden away in one of the safe deposit boxes. Tempers flare among the leaders of the gang and suspicions spread in and outside of the bank until even the Government of the country is on the rack.