Albert, a smart, cheeky boy, is feared by the locals for his michievous tricks. One day he accidentally demolishes the iconic statue of local hero Leopoldus, a hot-air balloon captain. Wanting to make up for his mistake, Albert sets out into the world with the idea of returning as a balloon pilot himself. Everyone will be so proud of him!