Anişoara is a 15-year old girl from a small village in Moldova, situated in a picturesque valley between rolling hills. Alone with her old grandfather Petru and her little brother Andrei life is calm and archaic. But the four seasons are bringing many changes, and it will be the last year of Anişoara’s childhood in this valley before she takes off into her adult life.