Akihiro, a native japanese filmmaker living in Paris, came to Japan to interview survivors for a documentary celebrating the 70th anniversary of the atomic bombing of Hiroshima. Deeply moved by the interviews, he decided to take a break and wanders through the city during which he meets Michiko, a merry and enigmatic young woman.