Jack is a high school student who lives with his single mother Karen in a nondescript suburban town. Considered a social outcast and loner, Jack is friendless until Karen's new boyfriend Tom moves in and brings his son Mark into their lives. The two outsiders quickly bond and form a tight friendship and, after a chance encounter at a diner, bring fellow student Sarah into their group. The three teens become each other's saving grace until changing relationships and emerging secrets force them to look at themselves and see how far they are willing to go to live the lives they choose.