Rikard is an autistic and severely deformed man who tries to find his way back to his long lost mother through the game of pétanque and using the help of a 200 foot giant. His fragile physique and a harsh judging environment makes everyday life tough for him. Convinced that his mum will take him back if only he wins the Nordic championship of pétanque, Rikard tries to do the impossible.