Bigas Luna was, above all else, a narrator of images, both cinematographic and pictorial. This voyeurism, so intrinsic to him, cultivated an immense desire to make a veristic movie: to film someone with no screenplay and devoid of paraphernalia, portraying the character in their purest state. This was probably what prompted him to capture his surrounding reality by means of a video-diary. A table composed of different unique scenes of his life. More than 500 reels, different videos, pictorial texts and audio files uncovering family scenes, intimate reflections and conspiratorial tête-à-têtes with actors and friends. Bigas x Bigas is a veristic experimental film intended to open a window onto those moments. A journey through his experiences and reflections where Bigas takes himself to pieces to reveal his innermost, most personal side, not only as an artist, but as a human being.