Three days after the Charlie Hebdo attack and forty days after his father’s death, Lary – aged 40, a doctor – goes to spend a Saturday with his family, gathered in memory of the dead man. But the event will not go as planned. Obliged to face up to his fears and to his past and forced to reconsider the position he holds within his family, Lary will have to tell his truth.