The island of Lampedusa is Italy’s southernmost point. Since 1990 it has become a place of mass disembarkation by illegal immigrants coming from Africa. In little more than 20 years, more than 20,000 people have drowned while making the crossing to what is for many a route of entry to Europe, and one which should allow them to escape from war and hunger. Samuele lives on the island. He’s ten years old, goes to school and likes playing with his sling and hunting. He prefers games related to land, even if everyone around him talks about the sea and about the men, women and children who try to make their way over it to get there.