When mysterious spacecrafts touch down across the globe, an elite team - lead by expert linguist Louise Banks (Amy Adams) are brought together to investigate. As mankind teeters on the verge of global war, Banks and the team race against time for answers – and to find them, she will take a chance that could threaten her life, and quite possibly humanity.