Nathalie teaches Philosophy at a Parisian high school. She loves her work and enjoys thinking about things. Married and with two children, she splits her time between her family, former students and her mother, an enormously possessive woman. One day her husband announces that he’s leaving her for another woman. Nathalie will have to put all of her theories on freedom into practice and reinvent her life.