In a small German city after the 1st World War, Anna goes to the cemetery every day to mourn the loss of her boyfriend Frantz, who died while fighting in France. One day she meets Adrien, a young French boy who has come to put flowers on Frantz’s grave and whose presence in a country that has recently lost the war will inflame contradicting passions.