Surfers' Blood tells the universal story of true individuals that share deep bloodlines connected to the sea. From the old world fishing history of the rugged Basque Coast via oar and surfboard shaper Patxi Oliden, to the modern metropolis of San Francisco and the eccentric computer shapes of Apple fame designer Thomas Meyerhoffer. A Sonoma Valley Art Museum that exhibits hydrodynamic surfboards via avant-garde curator Richard Kenvin, to 3 time Mavericks big wave champ Darryl 'Flea' Virostko's struggle to overcome an almost fatal meth addiction and the bittersweet loss that came with it.