One day, Asier, a great friend since childhood of the actor and director Aitor Merino, disappeared. He had joined ETA. How do you explain what had pushed him to take a decision even I could hardly come to terms with? Irizar Basque Film Award at the San Sebastian Film Festival in 2013.