In February of 2009, a group of Danish soldiers accompanied by documentarian Janus Metz arrived at Armadillo, an army base in the southern Afghan province of Helmand. Metz and cinematographer Lars Skree spent six months following the lives of young soldiers situated less than a kilometre from Taliban positions.