Before she turned two, Haize's father, Mikel Goikoetxea, a member of ETA nicknamed "Txapela", was killed by the GAL. With no recollection of the man whatsoever, 25 years down the line she starts asking questions. Piecing together the testimonies of those who knew him, Haize gradually discovers her father and his time.