The San Sebastian 2016 Europa Transit embassy arrived in Paphos in July. In Paphos, standing to the south of the green line dividing Cyprus in two, the European Capital of Culture was accompanied by the improviser of Basque verse, the bertsolari Amets Arzallus, given that Cyprus too has a tradition of improvised song. On his journey, Arzallus met Cypriot musicians and poets, in addition to victims of the exodus and the relations of missing people. Through his eyes and his poetry, the documentary directed by Xuban Intxausti will discover the reality of Cyprus, its past and its present.