An hour-long cruise, the meta-filmic essay of a vampire moviemaker, a ghost film. The story of the search for a place gives rise to discoveries that lead to other searches. F.W. Murnau and his movie Nosferatu; the love triangle between Bram Stoker, his wife Florence Balcombe and his boyfriend Oscar Wilde. Famous shipwrecks, holidays on board a ship. The stolen bust from a grave, reflections on history and cinema. A tale of Russian dolls who conceal gothic fiction, documentary realism and video essay. Narrative collage with fragments of books, letters, reports, announcements, telegrams, press cuttings, film extracts, puppets. A mirror game with real and fictional vampires; loneliness, dehumanisation, social control. And in the middle of it all, the novel Dracula; its main character, its structure, its background. Premiere at Rotterdam Film Festival.